|
|
| www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3753535.svd |
|
|
" Jag tror att det är rätt många som inte får klart för sig vilka dolda normer som finns i samhället. Man kan skämta om att vi står i kö i Sverige och att vi kommer i tid, men de facto så är det bra att veta"
Mycket bra att veta! :O)
|
|
|
Hehe.
Och det behövs definitivt.
www.p4.no/story.aspx?id=272134www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/11/534972.html |
|
|
Gott!
Nu får racke ta en Novalucol eller två!
Sånt här är ju bortkastat, finns ju inget behov. Ett icke-problem skall lösas.... : ))
Redigerad 2009-11-05 |
|
|
Ruskar på skallen.
Ja, vad tusan kommer dessa ungtuppar göra om 1-5 år?
I bästa av världar så har de lärt sig att en kvinna kan säga nej.
Och om inte... |
|
|
:-))
Kul blogg om denna artikel.
”Vi på TT är inga invandrare!” |
|
|
TT sänder ut ett telegram om att Invandrare skall lära sig "våra" värderingar.
Då reagerar folk på ordet "våra"-halleluja PK regerar! |
|
|
Nej jag reagerade på att journalisterna är så fruktansvärt usla och lata att de inte ens orkar ändra rubriken.
Klicka på länken nedan så ser du vad jag menar.
www.google.com/search?hl=sv&rls=com.micros... |
|
|
Ja har man inget viktigare att prata om eller är så uppsnört PK att man får grand mal av sådana "kränkande" formuleringar så...
Men "kul"...?
Inget fel på den rubriken alls. Invandrare är/skall förstås som "såna som anländer hit". Inte såna som redan anlänt. Dom kallar vi "nysvenskar", "gäster" eller "svenskar" helt enkelt.
Är det inte så PKiter??
Redigerad 2009-11-05 |
|
|
6
Ett mycket viktigt påpekande om vilkas värderingar som man ska lära sig, särskilt som mina värderingar går stick i stäv med t ex SDarnas värderingar.
|
|
|
Enligt grundlagen får regeringen inte styra myndigheter annat än att lämna generella inriktningar. Den får absolut inte beställa vinklade utreningar i strid med objektivt sakliga förhållanden. BRÅ riskerar tjänstefel och regeringen att bli fälld i konstitutionsutskottet
Redigerad 2009-11-05 |
|
|
310
Det vore riktigt trevligt. |
|
|
Ett kursutbud kommer att skapas. Bl a kommer kursen "Att stå i kö i traditionell svensk folkdräkt" att startas.
Kan tänka mig typ att köa i 4 timmar och samtidigt spela munspel eller varför inte dragspel? |
|
|
| #12 Man vet aldrig vem man träffar i den kön |
|
|
#0 Mycket av det som står där är sånt som vanligt folk som är födda i sverige OCKSÅ borde lära sig.
T.ex att inte slå sina barn. Att man inte ska våldta kvinnor, finns många svenska män som gör både här i sverige och även utomlands när de åker till thailand. tänker då på svenska män som köper sex av barn...
Måste informera svensken...
Jämställdhetsfrågor är nåt som många här på FG borde gå en kurs i. De föraktar ju feminism och vissa tycker det var bättre förr när kvinnan stod vid spisen.
Så jag välkomnar kursen för invandrare och tycker att SVT borde köra en serie på rättigheter och skyldigheter för ALLA individer så har informationen gått ut till ALLA. Det kan ju bli fel när en invandrare står i kö och Tant Agda tränger sig före. T.ex.
;) |
|
|
Är Damage Control på högvarv nu? |
|
|
he-he!! Nåt är vekligen fel där.
Redigerad 2009-11-05 |
|
|
15, 16
Panik? |
|
|
Har finns en utlokaliserad kulturberikare som skulle kunna tanka sig en grundkurs i amnet: Knatofsar - why we love them.
Ar det Eone eller 1965 som haller i den kursen? |